största hatet (varning för känsliga läsaree)

att de som lämnar sina djur för att svälta i flera månader och veckor, de som på något sätt plågar de oskyldiga djuren som inte har gjort oss det minsta illa, varför förtjänar dessa inte värre straff en små böter som någon tusenlapp..?
det gör mig så himla arg! Att ungefär 5% av de som har blivit dömda för djurplågeri får fängelsestraff, resten kommer undan med enkla böter. Såna som förstör andras liv förtjänar inte ett eget. Jag förstår inte hur man kan ha samvete för sånt. Jag kan inte föreställa mig hur en frisk människa kan låta djur svälta, lida och ruttna framför sina egna ögon. Då är man ju helt enkelt inte helt hundra. Att över 1 miljon minkar skalas och dör i november för våran päls skull, som ska göra att våran jacka blir lite snyggare.. det genomförs av och för dom som är totalt IQ- befriade.
Djur är individer, bara av en annan art. Vi människor är så otroligt egoistiska som bara kan tänka på vårat bästa.
Om vi tänker djurförsök. Om vi nu är så olika, djur och människor, så att vissa människor som är helt dumma i huvudet tycker att vi kan testa en mängd olika läkemedel som olika skönhetsprodukter och gud vet vad på dessa istället för på oss själva. Så är vi fortfarande lika olika, som visas i resultaten också. Eftersom att ett år så var det ungefär 8 % av allt som testas faktiskt kommer ut på marknaden. Men de restrerande 92 procenten? Tänk alla som fått lida utav detta, ingen vinner på något sånthär. Eftersom att vi inte är samma art så visar resultaten att dessa 92% ger negativa effekter på oss människor.

Människor är onda.
Siffrorna är skrämmande, straffen för de utan hjärta och hjärna är skrämmande.
Kan ni förstå att det inte ens är att ta i när jag säger att djurförsöken som sker runt om i världen helatiden, är i samma grad, om inte ännu värre än Hitlers ihjälgasande av alla de 11 miljoner judarna? Hitlers plågande och psykiskt sjuka beteende pågick under hans tid, djurplågeri pågår helatiden !

Det gör ont i hjärtat av att det ska behöva finnas sånthär.
Nu kan jag inte hålla mig längre, nu måste det väl vara nog?
Jag tror inte att någon hade velat bli utsatt för något sånthär, så utsätt inte våra bästavänner för sådant heller!
Det är bara vidrigt att veta att de skruvar in skrivar i huvudet och på andra delar av kroppen för att djuren ska sitta blixtstilla under försöken.














här har vi minkarna som först lider och sen dör, endast för människans plagg.



de förtjänar nånting och ingenting. De förstjänar det värsta, men döden skulle vara allt för lindrigt.
De förtjänar ett liknande liv som dom de orsakat lidande för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0